36 مجاهد اشرفی که توسط نیروهای عراق به گروگان گرفته شده اند

۱۳۸۸ فروردین ۱۷, دوشنبه

فراخوان جمعی از وبلاگ نویسان آزادیخواه در حمایت از حقوق قانونی پناهندگان شهر اشرف


هنوز داغ جنایت ضد بشری و فاجعه کشتار سال شصت و هفت را در دل و جان داریم .همان تابستانی که بهترین فرزندان این وطن را به جرم نه گفتن و دفاع از آزادی به دار آویختند . اگر آن زمان کسی جرئت اعتراض نداشت و در سکوت جامعه جهانی، فرزندان این میهن را به قربانگاه بردند امروز دیگر نمی‌توان سکوت کرد. همین سکوت، حاکمان جرم و جنایت را جری‌تر می‌کند .

پس از دیدار خامنه‌ای با رئیس جمهور عراق و فرمان مستقیم برای انجام "توافق دو جانیه" و فرستادن پیاپی ایادی رژیم ایران به عراق برای تحت فشار قرار دادن دولت عراق؛ تعدی به شهر اشرف که جایگاه 3500 تن از مخالفین ایرانی است شدت گرفته است.

طبق اخبار منتشر شده پس از ممنوع کردن ورود کالاهای ضروری ؛ آب و دارو ، نیروهای عراقی از هرگونه تردد به اشرف نیز ممانعت میکنند. این ممنوعیت شامل دیدار ساکنین اشرف با خانواده های خود که با مشقت بسیار از ایران به دیدار نزدیکان خود آمده اند,خبرنگاران و وکلای ساکنین اشرف نیز میشود. امروز مطلع شدیم که در یک اقدام غیر انسانی و بر خلاف همه معاهدات بین المللی از ورود یک هیئت پزشکی عراقی که برای انجام امور پزشکی عاجل قصد ورود به شهر اشرف را داشتند نیز جلوگیری شده است. این یک فرمان غیر مستقیم برای قتل عام مخالفین جمهوری اسلامی ایران در شهر اشرف است .

به گفته خود آقای ربیعی نقشه نهایی دولت عراق حمله به مجاهدین مستقر در اشرف ؛ دستگیری فرماندهان و جدا کردن و زندانی کردن باقی اعضا در کمپ های دیگر؛ اعاده برخی از مجاهدین به ایران و محاکمه برخی دیگر در عراق است. این در حالی است که همه مجاهدین ساکن در شهر اشرف از زمان حمله امریکا به عراق سلاحهای خود را تحویل داده اند و به عنوان افراد حفاظت شده تحت کنوانسیون چهارم ژنو تحت محافظت نیروهای امریکایی هستند و کسی حق جابجایی آنها حتی در عراق و حق فرستادن آنها به کشور ثالث و منجمله ایران را ندارد.

نیروهای امریکایی قبل از واگذاری حفاظت شهر اشرف به دولت عراق، و بعد از توافق‌نامه امنیتی از دولت عراق ضمانت‌نامه مکتوب در باره مراعات حقوق ساکنان اشرف از دولت عراق دریافت کردند امٌا تعرض اخیر نیروهای عراقی به ساکنان شهر اشرف بوضوح نشان می‌دهد که دولت عراق هیچ التزامی به این ضمانت‌ها نشان نمی دهد و این تنها مبیًن یک معامله کثیف حکومت ایران با دولت عراق و قویا محکوم است.

ما جمعی از وبلاگ نویسان آزادی‌خواه از همه مقامات بین المللی خواستار دخالت فوری برای جلوگیری از بروز یک فاجعه انسانی در اشرف هستیم. به طور مشخص ما از نیروهای امریکایی میخواهیم که هر چه سریعتر و قبل از آغاز این فاجعه انسانی حفاظت شهر اشرف را از نیروهای عراقی که به وضوح فرمانهای صادره از تهران را اجرا میکنند تحویل بگیرند.

ما بر این باور هستیم که ساکنان شهر اشرف قبل از هر عقیده و مرام سیاسی، انسانند و هیچ حکومتی و تحت هیچ پوششی نمی‌تواند مقام و ارزش انسانیشان را و حقوق مکتوب و به ثبت رسیده‌ شان را از آنها برباید. ما از همه وبلاگ نویسان و همه مبارزان و آزادیخواهان می خواهیم که با همه قوا برای دفاع از حقوق ساکنین اشرف بر پا خیزند و از تکرار قتل عام سال شصت و هفت ؛ این بار در عراق جلوگیری کنند.

حمایت از ساکنین شهر اشرف در برابر توطنه های جمهوری اسلامی ایران قبل از هر چیز یک امتحان بزرگ برای ما است. اتحاد ما در این برهه از زمان یک قدرت نمایی بزرگ مردم ایران به آدمکشان و قاتلانی است که تنها در عرض سال گذشته نزدیک به 400 نفر را به پای چوبه دار فرستاده اند و در سی سال گذشته به جز فقر و نکبت و قتل و شکنجه و اعتیاد و غارت هیچ ارمغانی برای مردم ایران نداشته اند

جمعی از وبلاگ نویسان آزادیخواه

برای حمایت از این فراخوان می‌توانید به این آدرس ایمیل بزنید
bloggersforafreeiran@gmail.com
و یا حمایت خود را در نظر خواهی وبلاگ به ثبت برسانید
وبلاگ نویسان حامی فراخوان و امضا کنندگان تا امروز:

وبلاگ مهر ایران
نوشته‌های منوچهر مرعشی
یادداشتهای زری اصفهانی
وبلاگ ایران تریبون
وبلاگ کاریکاتور آباد
وبلاگ چپ و راست
نه زیستن نه مرگ
احترام آزادی
کوروش عرفانی
AID ایران دموکراتیک
برسان سلام یاران
اشتراک
من بدم میاد از عاملان رژیم خمینی
مجله دوستی
بادبان
آشیانه ساقی
آشیانه ادبی ساقی
وبلاگ فهم
ني لبك هايي كه انسان را سرودند
طلایه داران
یک آسمان ستاره
نوشته ها و اشعار طنز حسین پویا
وبلاگ حقوق بشر ایران
در پس تزویر
جنبش رهایی بخش لرستان
شاهین دلنشین
کاک هیوا
ایران زمین
حقوق انسانی و اولیه بشر
هوشنگان

حامیان فراخوان

ش الف - جواد شفایی - دکتر جمشید آشوغ - دکتر مسعود خواجعلی - آ. نویدی - دکتر شهلا عبقری - دکتر سیاوش عبقری - احمدی - مجتبی قطبی - علی موسوی - علی اکبر بهره بر - مینا پور فرزانه - س . سیدی -پ. سیدی- م . لشگری - مریم افشاری - دکتر معصومه ازلی - نازلی بهره بر - مریم شیخ - بهرام نادری - مهدی عباسی - جمعی از اهالی شهر ساری - مریم صادقی - مرتضی صادقی - علیرضا صادقی - اردلان صادقی - البرز صادقی - فریدون جعفری - سوسن سلیمیان-علی فلاح- پویان آتشی - علی صانعی-مجید سیفی- علی سیفی- امیر سیفی


با تشکر از سایت های زیر برای درج بیانیه:



برخی از پیام های دریافتی توسط ایی میل :

دفاع از ساکنان اشرف امروز يک وظيفه ملی و ميهنی می باشد ، چرا که همه اشراف داريم که در اين سی سال چه اختناق و شکنجه و داری که با نام مذهب توسط ملايان خونخوار بر ملت شريف ايران تحميل نشد ولی تنها کسانيکه واقعأ يک تهديد جدی برای ملاها تلقی ميشوند همين ساکنان اشرف ميباشند و به همين دليل نيز هست که به هر قيمت ملاها در صدد زدن کلان ضربه ايی به ساکنان اشرف هستنداز ابتکار عمل شما شجاعانه شما برای دفاع از اشرافيان حمايت ميکنيم دست مريزاد و واقعأ خسته نباشيد-علی اکبر بهره بر

بر خاک پای اشرف تعظیم می کنم و حمایت خود را از این ستاره گان هستی اعلام میکنم-احمدی

ا درود به شما عزیزان این اعلام همبستگی فقط از طرف وبلاگ نویسان است؟چون من ویکسری از دوستان دیگر می خواستیم همبستگی خود را اعلام کنیم اما نمی دانیم برنامه به چه صورت است! با تشکر از شما پایدار باشید -مینا مهدوی

با سلام و تشکر و تقدیر فراوان از این اقدام انسان دوستانه شما انجمن پناهندگان ایرانی در ایتالیا به همراه تمامی اعضای خود وظیفه اصلی خود میداند که علاوه بر حمایت از این بیانیه در پخش و تکثیر آن به طور جد کوشا باشد. با اطمینان به پیروزی حتمی مردم ایران و با درود به دانشجویان قهرمانی که مجددا به میدان آمده و با خشم انقلابی خود گلوی آخوند دیکتاتور را با فریاد زنده باد آزادی و مرگ بر دیکتاتور می فشارند. با درود فراوان به شما فرزندان غیور ایران و حامیان شرف مردم تحت ظلم ایران. موفق و پیروز باشید-داود کریمی

با سلام . ما جمعی از اهالی شهر ساری هستیم. ما بلاگی برای حمایت مستقیم از بیانیه شما عزیزان نداریم ولی میخواستیم به وسیله این ای میل حمایت خود را از شما عزیزان اعلام کنیم. به امید روزی که هیچ ایرانی در بند آخوندهای شیطان صفت ( آیت الشیطان ها) نباشد.

ضمن تشکر از اقدام شما، حمایت از حقوق قانونی پناهندگان شهر اشرف را وظیفه و تکلیفی برای خود و هر انسان آزادیخواه دانسته و از اقدام انساندوستانه شما پشتیبانی کامل مینمایم. موفق و پایدار باشید.-کاک هیوا

***********************

جوابیه صلیب سرخ جهانی به بیانیه

از مکاتبه شما در رابطه با ساکنین اشرف متشکریم. پرزیدنت کلن برگر از من خواسته است که به نامه شما جواب بدهم.

حتما در جریان هستند که کمیته بین المللی صلیب سرخ جهانی موضوع کمپ اشرف را از نزدیک دنبال میکند و با همه طرفین در تماس است.

ما همه نکات ذکر شده در نامه شما را مورد توجه قرار میدهیم و می خواهیم به شما اطمینان بدهیم که کمیته بین المللی صلیب سرخ همچنان به اهداف بشر دوستانه خود در باره کسانی که تحت حمایت قوانین بین المللی هستند پایبند است.

با احترام

بئاتریس مگاوند-روگو

رییس کمیته اجرایی خاورمیانه و شمال افریقا