36 مجاهد اشرفی که توسط نیروهای عراق به گروگان گرفته شده اند

۱۳۸۸ شهریور ۲۰, جمعه

نمايندگان كنگره آمريكا، كريستوفر هيل را در مورد حمله به اشرف و سلامتى و حقوق ساكنان مورد سؤال قرار دادند


روز پنجشنبه در جلسه استماع كنگره آمريكا، كريستوفر هيل سفير آمريكا در عراق توسط اعضاي كميته روابط خارجى كنگره درباره تحولات در عراق و موضوع حمله به اشرف مورد سئوال قرار گرفت.نمايندگان نگرانى خود را در مورد سلامتى و حقوق بيش از 3000مخالف ايرانى ساكن كمپ ابراز داشتند.

خبرگزارى فرانسه گزارش داد: كريستفر هيل، سفير آمريكا در عراق، روز پنجشنبه بهدنبال اين بود تا به قانونگذارانى كه نگران سلامتى بيش از 3000 مخالف ايرانى در اشرف بودند، اطمينان خاطر دوباره دهد. هيل كه در مقابل كميته روابط خارجه كنگره شهادت مىداد گفت، دولت آمريكا براى اطمينان از اينكه 36 عضو مجاهدين خلق كه بعد از يورش مرگبار عراق به اشرف در ژوئيه دستگير شدند، به ايران برگردانده نمىشوند فعاليت مىكند.
بيش از 20نفر از وابستگان ساكنان اشرف، كه شامل تعدادى از 11نفرى كه در اين يورش كشته شدند هم مىشد، در اين استماع در واشينگتن نشسته بودند. تعدادى از آنها پس از آن نزد هيل رفتند تا به‌طور شخصى از او خواهان حفاظت از اين ساكنان شوند.
هيل قول داد كه روى دولت عراق، كه به گفته ...ادامه

۱۳۸۸ شهریور ۱۶, دوشنبه

وظیفه اخلاقی و مسوولیت سیاسی در برابر مُجاهدین اعتصاب کُننده - منصور امان

با گُذشت بیش از 5 هفته از اعتصاب غذای 38 مُجاهد گروگان گرفته شُده از سوی دولت عراق و نیز اعتصاب غذای هزاران تن از ساکنان شهر اشرف به نشانه همبستگی با یاران اسیر خود، شُمار زیادی از آنها در آستانه مرگ قرار گرفته اند. به این صورت، بر چهره جنین مرگی که زوج رژیم ولایت فقیه و دولت حزب الدعوه - مجلس اعلا در برابر دیدگان نیروهای اشغالگر عراق و افکار عُمومی کشورهایشان در حال زاییدن هستند، بیش از گُذشته خُطوط یک فاجعه انسانی تمام عیار تشخیص پذیر شُده است. اعتصاب کُنندگان با تنها سلاحی که در اختیار دارند یعنی جان خود، در دفاع از حُقوق خویش به عُنوان افراد حفاظت شُده بر اساس کُنوانسیونهای بین المللی و شرافت شان به صفت مُخالفان سازش ناپذیر رژیم جمهوری اسلامی، سینه سپر کرده اند. اما پُرسش مرگ و زندگی را کسانی در برابر آنها قرار داده اند که نه حُقوق انسانها و رفتارهای شکل گرفته بر پایه آن که در پیمانهای بین المللی ثبت گردیده را به رسمیت می شناسند و نه برای مُخالفان و دگراندیشان حق حیات اجتماعی و بیولوژیک قایلند.در این میان، مسوولیت دولت آمریکا به عُنوان نیروی اشغالگر و حاکم اصلی عراق در تحمیل شرایط یاد شُده به مُجاهدان شهر اشرف، سنگین و انکار ناپذیر است. کاخ سفید امروز در حالی با "اعمال حاکمیت دولت عراق" از طریق قتل، سلاخی و گروگان گیری ساکنان شهر اشرف ابراز تفاهُم می کُند که با امضای یک سند الزام آور در سال 2004، موقعیت آنها را به عُنوان پناهندگان تحت حفاظت کُنوانسیون چهارُم ژنو به رسمیت شناخته است.توجیه ایالات مُتحده در مورد "اعمال حاکمیت دولت عراق"، موضوع نوع و درونمایه حاکمیت مورد پذیرش آن را به سطح یک رُسوایی سیاسی فراز می دهد. مساله مزبور با توجُه به این واقعیت که دولت عراق حتی برای رای محاکم قضایی خود که دستور آزادی مُجاهدین دستگیر شُده را صادر کرده اند ارزشی قایل نیست، ابعاد فضاحت بار تری می یابد.زنان و مردانی که 38 روز جُز برای اعتراض لب از لب نگشوده اند، برای پرنسیبهای همگانی، برای حُقوقی که تضمین کُننده حیات مدنی و کرامت انسانی در هر کُجاست، جان خود را آرش وار در تیر کرده اند. از این زاویه، پُشتیبانی از آنها در این راه و تلاش برای حذف شرافتمندانه گُزینه های تحمیلی مرگ یا زندگی از سر زیست شان، وظیفه ای اخلاقی و مسوولیتی سیاسی است.

اعتصاب غذاي مجاهدين-حسين اخوان توحيدي

«ما حقيقت را بايد در زماني كه شرايط بسيار سخت است, بيان كنيم. به خصوص درمورد كساني كه شرايط براي آنها بدتر از همه است» (برتولت برشت)
اعتصاب غذاي مجاهدين خلق در اشرف و آمريكا و اروپا, وارد دومين ماه خود شد. اين اعتصاب غذا در اعتراض به حمله وحشيانه مزدوران سراپا مسلّح مالكي, به فرمان خامنه اي و با چراغ سبز آمريكايي ها صورت گرفت. اين يورش مغول وار, كه عليه مجاهدين «خلع سلاح شده, قراداد خلع سلاح امضاكرده, چندين بار مورد بازرسي اف بي آي و وزارت خارجه آمريكا قرارگرفته», «با بيشرافتي و شرارت تمام», با خشن ترين ابزار سركوب, از تبر و داس و چماق و باتون و گاز اشك آور و گاز فلفل و آب جوش فشار قوي و شليك مستقيم, رخ داد و مجاهدين را «چنان كه فوكها را در فصل شكار كشتار مي كنند, كشتاركردند», 11شهيد و 500مجروح و 36گروگان به جاگذاشت.
با اين كه اين جنايت فجيع و آشكار كه قلب ميليونها انسان را در سراسر جهان و به ويژه در ايران به دردآورد و «حمايت طيف رنگارنگ و متضاد نيروهاي سياسي ايراني در خارج و حتي داخل كشور» را در پي داشت, دايه هاي دلسوزتر از مادر را نيز برانگيخت كه بارديگر سينه به تنور بچسبانند و براي «بچه هاي معصوم», اما «شجاع و دلاور» اشرف كه «در اطاعت فرمانهاي بي چون و چراي صادرشده از رهبران خود مسعود و مريم رجوي درنگ نمي كنند و حاضرند با شهادت خود رود خون شهيدان را باز هم خروشان تر كرده و در راه فرامين و آرمانهاي رهبران خود جان بدهند», اشك تمساح بريزند و با برداشت فرصت طلبانه از مفهوم «عاشورا» و «رود خروشان خون شهدا ضامن پيروزي ماست», تقاص «شهادتها و جان دادنها»ي مجاهدين در «عاشورايي ديگر از سلسله عاشوراهاي سي ساله, يعني عاشوراي اعتصاب غذاي مجاهدين و هوادارانشان», را از «رهبري مجاهدين» كه آنها را در دامچاله اين «سلسله عاشوراهاي سي ساله» افكنده اند, بگيرند. (ادامه)

آمار بسترى شدگان اعتصاب غذاى اشرف به 20تن رسيد


در آستانه چهلمين روز اعتصاب غذا در شهر اشرف با انتقال محمدعلى حقگو و بهروز طاهرزاده به علت كاهش شديد و ناگهانى فشار خون به بيمارستان اشرف، شمار اعتصابكنندگانى كه بهخاطر وخامت حالشان در بيمارستان اشرف بسترى هستند در پايان رو 15شهريور88 به 20نفر رسيد. در همين روز 6نفر ديگر بهنامهاى پروين حيدرى - اقدس نايب اسماعيلى- ناهيد رنجكش- رقيه امير خيزى مهناز جديديان و پروشاد علوى به دليل ضعف و بىحالى شديد، تهوع، فشار پايين، سردرد و مشكلات گوارشى در محل اعتصاب غذا تحت درمان با سرم قرار گرفتند. شمار ديگرى از اعتصابكنندگان، از جمله فروغ پاكدل - على جوادى -مهدى مددى -نوشين نامور- رضا محموديان و صادق كيهانى بهعلت ضعف شديد و دردهاى عضلانى قادر به تحرك و انجام كارهاى روزمره خود نيستند. سجاد شكوهى -شهاب اطمينان - على اوسط حاج اسماعيلى -مسعود آزادى و بهرام جنت صادقى از تارى ديد و درد چشم رنج مىبرند. عبدالرزاق حاج بدلى -مجيد شكوه زاده- بهمن محمد نژاد- ضياء مقدم- فرهاد منانى- عباس نوين روزگار و حسين رسولى بهعلت بدخوابى و اختلال در خواب با مشكل مواجه هستند.