36 مجاهد اشرفی که توسط نیروهای عراق به گروگان گرفته شده اند

۱۳۸۸ شهریور ۷, شنبه

كميته فرانسوى براى يك ايران دموكراتيك؛ فراخوان براى نجات جان 36گروگان اشرف


كميته فرانسوى براى يك ايران دموكراتيك، كه متشكل از اعضاى پارلمان وسنا و شخصيتهاى سياسى و حقوقبشرى فرانسه است، از كميسارياى عالى حقوقبشر ملل متحد، و از گروههاى كار بازداشتهاى خودسرانه خواهان اقدام فورى براى آزادى و نجات جان 36 گروگان ربوده شده توسط نيروهاى عراقى شد. كميته فرانسوى براى يك ايران دموكراتيك از اعلام آزاد نشدن اين گروگانها بهرغم حكم دادگاه، به شدت ابراز نگرانى كرد و اعلام نمود: اين افراد از يك ماه پيش بدون هيچ پايه قانونى توسط مسئولان عراقى در مركز پليس خالص در بازداشت بهسر مىبرند. دوشنبه 24 اوت، قاضى دادگاه خالص حكم آزادى 36 گروگان اشرف را صادر كرد، و مطبوعات محلى خبر آزادى گروگانها را درج كردند، و نوشتند: «يك منبع دولتى از مسئولين منطقه ديالى روز دوشنبه اعلام كرد كه 36 عضو سازمان مجاهدين خلق ايران كه از يك ماه پيش توسط نيروهاى عراقى بازداشت شده بودند آزاد شدهاند». اطلاعيه كميته فرانسوى براى يك ايران دموكراتيك، با اشاره به دخالت رژيم ايران براى ممانعت از آزادى36گروگان مجاهد، دولت عراق را فراخواند تا استقلال احكام قضايى را محترم بشمارد و بىدرنگ اين 36تن را آزاد نمايد.اين كميته از مسئولان آمريكايى در عراق مىخواهد تعهدهاى خود در قبال اشخاص حفاظت شده توسط كنوانسيون چهارم ژنو را مطابق توافق امضا شده با تكتك ساكنان اشرف از جمله 36 گروگان، محترم بشمارند.

رئيس كميسيون زنان پارلمان اروپا خواستار به عهده گرفتن مسئوليت حفاظت اشرف توسط نيروهاي ملل متحد شد


رئيس كميسيون زنان پارلمان اروپا، خانم اوا بريت سونسون، طي نامه يي به دبيركل ملل متحد، ضمن محكوم كردن جنايات واقع شده در اشرف، به ويژه هتاكي و تهديد به تجاوز و تعرض جنسي از سوي نيروهاي عراقي عليه هزار زن ساكن اشرف، خواستار به عهده گرفتن مسئوليت حفاظت اشرف توسط نيروهاي ملل متحد شد. در نامه رئيس كمسيون زنان پارلمان اروپا خطاب به بان كي مون دبيركل ملل متحد وخانم ناوي پيلاي كميسر عالي حقوق بشر ملل متحد، آمده است: صحنه هاي حملات نيروهاي عراقي به زنان و مردان پناهنده ايراني، اعضاي جنبش مقاومت ايران در كمپ اشرف در عراق، وجدان همه آزاديخواهان جهان را جريحه دار كرده است. اين همه سبعيت و وحشيگري در قرن بيست و يكم براستي تكان دهنده است. من همچنين با تلخي و نگراني تمام از هتاكي و تهديد به تجاوز و تعرض جنسي از سوي نيروهاي عراقي عليه هزار زن ساكن اشرف مطلع شدم، چنين تعرضهايي آنهم عليه افراد حفاظت شده تحت كنوانسيون چهارم ژنو، نقض آشكار كنوانسيونهاي بين المللي و غيرقابل قبول است.بعد از جنايت فجيع 28 و 29ژوييه عليه اشرف كه به كشته شدن 11تن، مجروح شدن 500تن از جمله بسياري از زنان و مصدوم شدن 1000تن و به گروگان گرفته شدن 36تن از ساكنان اشرف منجر شده است، زمان آن رسيده است كه سازمان ملل متحد و ارگانهاي ذيربط آن دست به اقدامات مشخصي براي جلوگيري از تكرار اين فاجعه بزنند. جا ي آن است كه نيروهاي ملل متحد حفاظت اشرف را برعهده بگيرند و يك نظارت ثابت در اين كمپ داشته باشند. تا زمان تشكيل چنين نيرويي، نيروهاي آمريكايي بر اساس توافقي كه با تك تك افراد اشرف داشته اند بايد حفاظت آنان را تضمين و تأمين كنند و از تكرار فاجعه و جنايت عليه اشرف جلوگيري كنند.همانطور كه مي دانيد ما در 24 آوريل2009 قطعنامه اي را در پارلمان اروپا به تصويب رسانديم كه خواستار رفع محاصره اشرف، برسميت شناختن حقوق ساكنان اشرف بعنوان افراد حفاظت شده تحت كنوانسيون چهارم ژنو و ممانعت از هرگونه اخراج اجباري ساكنان اشرف يا جابجايي اجباري آنها در عراق بود ما فكر مي كنيم اين قطعنامه مبناي بسيار مناسبي براي تامين حفاظت ساكنان اشرف مي باشد.

بيانيهً "زندانيان سياسي از بند رستهً ايران"

اشرفِ مقاوم و مظلوم، مسیح بازهم مصلوب!

با حمله وحشیانه و جنایتکارانه نیروهای پلیس و ارتش وابسته به دولت دست نشانده عراق به شهر اشرف و ساکنان بی دفاع آن، افکار عمومی و محافل و افراد انسان دوست جهان و بخصوص هموطنان دردمندمان در داخل و خارج از کشور، یکبار دیگر شاهد صحنه های فجیع و دهشتناکِ درندگی ودنائت مزدورانی بودند که در خاک عراق و البته با الهام از جلادان عمامه دار حاکم بر ایران، به همان شیوه پاسداران جهل و جنون آخوندی، پناهندگان بی پناه و تبعیدیان بی سلاح ایرانی را به خاک و خون میکشیدند.



صرفنظر از اهداف پلید بانیان این تهاجم، و توطئه و تبانی طالبان نفت و دلار برای حذف فیزیکی کانون پر تپش اشرف، انعکاس تصاویر "به قصد کشت زدن" و قتل افراد "حفاظت شده" تحت کنواسیون چهارم ژنو، بوسیله سنگ و چوب و چماق و زنجیر و داس و دیلم و تبر و لودر و تیر و تیربار... آنهم در حضور نیروهای ناظر امریکایی، براستی بهت آور و البته تآمل برانگیز است. جنایاتی که تا کنون صدها کشته و مجروح از ساکنان غیر مسلح اشرف برجای گذاشته و 36 نفر از آنان نیز توسط مهاجمان دولتی ربوده و شکنجه شده اند.



با این حال در ورای آنهمه رذالت و ددمنشی مهاجمان عراقی که بیشترشان هم فارسی! صحبت میکردند، پایداری حماسی و مظلومیت فوق تصور مجاهدین اشرف که حتی بدون استفاده از حق مشروع "دفاع از خود" فقط با ایستادن و سپرکردن سر و سینه های بی حفاظ و بدنهای مجروح خود در برابر متجاوزین وحشی مقاومت میکردند و نهایتآ با جمجمه های شکسته و زخمهای عمیق بر پیکرشان به خاک میافتادند ولی تسلیم نمی شدند، براستی حیرت انگیز و خیره کننده بود. ادامه

۱۳۸۸ شهریور ۵, پنجشنبه

به‌رغم حكم آزادى 36تن از ساكنان اشرف توسط قاضى، دولت عراق به درخواست رژيم ايران از آزادى آنها جلوگيرى مىكند


ساعت 10 صبح روز دوشنبه 2شهريور (24 اوت 2009) قاضى دادگاه شهر خالص، حكم آزادى36 گروگان اشرف را صادركرد و حكم را براى اجرا به پليس ابلاغ نمود. خبرگزارى اصوات العراق روز دوشنبه 24 اوت و روزنامه الصباح الجديد روز سهشنبه 25 اوت خبر آزادى گروگانها از زندان را منتشر كردند و نوشتند: «يك منبع دولتى مسئول در استان ديالى روز دوشنبه خبر داد 36نفر از اعضاى سازمان مجاهدين خلق كه يك ماه از دستگيرى آنها توسط نيروهاى عراقى گذشته بود آزاد شدند».

بر اساس حكم قاضى خالص كه مورد تائيد دادستان خالص نيز قرار گرفته است، مجاهدان اسير بايد بلادرنگ آزاد مىشدند. اما پليس از آزادى آنان كه در بيستو نهمين روز اعتصاب غذاى خودبهسر مىبرند، خودارى كرده و مىگويد: براى آزادى آنها بايد موافقت مقامهاى بالاتر گرفته شود! پيداست كه سفارت رژيم ايران در بغداد و طراحان حمله جنايتكارانه به اشرف، سراسيمه از صدور حكم آزادى 36 گروگان به بهانههاى واهى از آزادى آنها جلوگيرى كردهاند....ادامه