36 مجاهد اشرفی که توسط نیروهای عراق به گروگان گرفته شده اند

۱۳۸۸ شهریور ۱۴, شنبه

سی و هفتمین روز اعتصاب غذا در اشرف





























با انتشار این پیام و با ایی میل و تلفن به مقامات مسئول ( کاخ سفید- سفارت امریکا در عراق- سفارت های عراق در سراسر جهان- عفو بین الملل- کمیسیاریای عالی پناهندگان ؛ سازمان ملل و نمایندگان ایالتی ....) به حمله ناجوانمردانه نیروهای عراقی به شهر اشرف اعتراض کرده واز اعتصاب غذا کنندگان حمایت کنید.
ایرانیان در بیست شهر جهان نیز دست به اعتصاب غذا زده اند. مهمترین خواست اعتصاب غذا کنندگان آزادی 36 گروگان است که همه آنها نیز در اعتصاب غذا هستند و شماری از آنان هنوز به شدت مجروح و نیازمند درمان فوری هستند.

در سى وهفتمين روز اعتصاب غذاى اشرف، حال18تن از اعتصاب غذا كنندگان به وخامت گراييد


در سى و هفتمين روز اعتصاب غذا در اشرف شمار كسانى كه بهدليل وخامت حالشان در بيمارستان اشرف بسترى شدند يا در محل اعتصاب غذا تحت درمان با سرم قرار گرفتند افزايش يافت. براساس گزارش پزشكى بيمارستان اشرف در روز جمعه 13شهريور، شمار اعتصاب غذا كنندگان بسترى 18نفر است كه عبارتند از:


فتح الله حيدرى - قاسم طاهرى -على اكبر اويسى-اسدالله اكبرى -حسنى منصورى- فرشته محمدى- مجتبى نجات بخش - فرح شيبانى -كبرى جوكار- نسرين مژده-مهناز ابوذريان- فروغ پاكدل-فريبا نامدارى - عقيل عبداللهى - سعيده صبورى - ارمان جم-بهروز سورى -رضا جاويد.

اين افراد طى روزهاى قبل بهدليل مشكلاتى مانند تنگى نفس، درد قفسه سينه، افت ناگهانى و شديد فشار خون و مشكلات شديد گوارشى بهبيمارستان اشرف منتقل شدهاند. تمامى اين 18نفر بهرغم مشكلات جدى و وخامت حالشان همچنان به اعتصاب غذاى خود ادامه مىدهند. در سى و هفتمين روز اعتصاب غذا در اشرف، همچنين 5نفر بهدليل انواع عوارض ناشى از استمرار اعتصاب غذا، در محل، تحت درمان با سرم قرار گرفتند. از جمله مهناز جديديان به دليل ضعف و بىحالى شديد، تهوع، فشار پايين، سردرد و مشكلات گوارشى تحت درمان با سرم قرار گرفت. شجاع متولى - مهدى مددى - على اوسط حاج اسماعيلى -مسعود آزادى و بهرام جنت صادقى دچار تارى ديد و درد چشم شدهاند نوشين نامور- حسين شهيدزاده -صادق كيهانى -اكبر رئيسى -جعفر ارجمندى -عيسى آزادى حورى افضلى - اكرم حبيب خانى - محمد عمرانى با مشكل بدخوابى و اختلال در خواب مواجهند. علت اين مشكل در مورد صادق كيهانى، نوشين نامور و حسين شهيدزاده، ضعف شديد و دردهاى عضلانى مىباشد. احمد فخر نيز دچار درد قفسه سينه است كه تحت نظر پزشك قرار دارد.

كنگره آزادى عراق خواستار آزادى گروگانهاى ربوده شده اشرف توسط مالكى، شد

كنگره آزادى عراق با صدور بيانيهيى خواستار آزادى فورى 36مجاهد ربوده شده توسط نيروهاى نورى مالكى شد. در اين بيانيه آمده است: تهاجمى كه نيروهاى شبهنظامى وابسته به دولت مالكى به آن دست زدند و افسران وابسته به وزارت اطلاعات رژيم ايران آن را هدايت و فرماندهى مىكردند، نشاندهنده ميزان سرسپردگى اين دولت، به جمهورى اسلامى ايران و سر سپارى آن به اوامر اين رژيم است.كنگره آزادى عراق، ضمن محكوم كردن حمله طراحى شده مزدوران رژيم آخوندى به قرارگاه اشرف و هم‌چنين كشتار و شكنجه توسط نيروهايى كه يونيفرم رسمى ارتش عراق را به تن داشتند، مسئوليت آن جنايت كثيف و ناقض قوانين انساندوستانه بينالمللى را متوجه دولت مالكى مىداند و از طرفى ديگر سازمان ملل متحد و نيروهاى اشغالگر آمريكايى را در برابر سلامت و امنيت ساكنان اشرف، طبق ميثاقهاى بينالمللى مسئول مىداند. كنگره آزادى عراق خواستار آزادى فورى ربوده شدگان توسط نيروهاى عراقى هستند. حكم آزادى اين گروگانها صادر شده است اما از آزادى آنها خوددارى مىشود.
بنابه خبر ديگرى باسم محمدحبيب نويسنده و عضو سازمان حقوقبشر عراق با ارسال نامهيى به وزير خارجه آمريكا خواستار دخالت فورى وى براى آزادى 36مجاهد ربوده شده توسط دولت مالكى گرديد.

فراخوان «كميته پارلمانى دوستى با مردم ايران در عراق»، به آزادى گروگانهاى اشرف


كميته پارلمانى دوستى با مردم ايران در عراق با صدور يك اطلاعيه براى آزادى 36گروگان ربوده شده اشرف توسط نيروهاى عراقى فراخوان داد. در اين اطلاعيه مطبوعاتى آمده است: بعد از فراخوان هفته گذشته 23 نماينده پارلمان عراق از فراكسيونهاى مختلف، جهت تنفيذ احكام آزادى 36 پناهنده ايرانى ساكن اشرف كه توسط قاضى دادگاه خالص صادر شده و توسط دادستان خالص نيز مورد تأييد قرار گرفته بود، متأسفانه كمترين پيشرفتى در اين زمينه صورت نگرفته و به بازداشت غيرقانونى افرادى كه مجروح و در اعتصاب بهسر مىبرند ادامه داده مىشود.پيش از اين دهها نماينده پارلمان عراق يورش غيرانسانى به اشرف را محكوم نمودهاند. 36 پناهنده ياد شده، بيش از دو دهه است كه بدون كمترين مشكلى بهعنوان ميهمانان گرامى مردم عراق در اشرف بهسر مىبرند و در كادر قوانين و معاهدات بينالمللى نيز افراد حفاظت شده محسوب مىشوند و حضور آنها از هر نظر قانونى مىباشد. كما اينكه بر اساس اسناد و فيلم ها و شواهد غيرقابل انكار، بازداشت آنها در تهاجم ماه گذشته نيروهاى عراقى، كه طى آن 11تن كشته و بيش از 500تن مجروح بهشدت مجروح شدند، به‌صورت كاملاًً غيرقانونى و خودسرانه صورت گرفته است. كميته پارلمانى دوستى با مردم ايران در عراق با يادآورى ضرورت احترام مطلق به استقلال قوهقضائيه و با تأكيد بر ضرورت التزام به قوانين انساندوستانه بينالمللى، بار ديگر دولت عراق را فرا مىخواند تا با تنفيذ هرچه زودتر احكام آزادى اين پناهندگان، از بروز هرگونه حادثه دلخراش در قبال اين 36 پناهنده كه همگى بدليلبهسر بردن در اعتصاب غذاى شش هفتهاى در وضعيت بحرانى و تهديد مرگ قرار دارند، به تعهدهاى خود در قبال حراست از كرامت و حيثيت قضات عراق و دفاع از حقوق قانونى شهروندان، عمل نمايد.

۱۳۸۸ شهریور ۱۲, پنجشنبه

توطئه جديد دولت عراق براي نگهداري 36 گروگان مجاهد

اطلاعيه دبيرخانه شوراي ملي مقاومت
حمله به اشرف-شماره 92

دولت عراق در يك توطئه جديد ميخواهد 36 گروگان را به اتهام ورود غير قانوني به عراق در زندان نگهدارد
فراخوان بين المللي براي نجات جان 36 گروگان

درحاليكه 36مجاهد به گروگان گرفته شده سي و هشتمين روز اعتصاب خود را مي گذرانند و در حالي كه قاضي دادگاه شهرخالص, روز 2شهريور (24اوت2009) حكم آزادي آنان را صادر كرده است, نخست وزيري عراق به درخواست فاشيسم ديني حاكم بر ايران، در يك شانتاژ كثيف و با طرح بهانه هاي مسخره و جديد از آزادي آنها جلوگيري مي كند.
در همين رابطه يك هيأت از افسران وزارت كشور مأمور شده اند تا عليه اين 36گروگان به اتهام ورود غير قانوني به عراق به دادگاه شكايت كنند. آنها با گشودن اين پرونده مسخره در صدد هستند اين زندانيان را كه هم اكنون در سي و هشتمين روز اعتصاب غذا در وضعيت وخيمي به سر مي برند، با مرگ مواجه كنند.
شوراي ملي مقاومت ايران هفته گذشته و پس از صدور حكم آزادي 36تن توسط قاضي خالص اعلام كرد كه سفارت رژيم ايران در بغداد و طراحان حمله جنايتكارانه به اشرف, مانع آزادي آنان شده اند.
به قرار اطلاع, منوچهر متكي وزير خارجه ملايان در سفر به عراق بر ممانعت از آزادي 36گروگان تأكيد ورزيده و از پاسداركاظمي قمي, سفير رژيم در عراق, كه ازمهره هاي قديمي نيروي تروريستي قدس است خواسته است ترتيبي بدهد كه اين نفرات تحت فشار قرار بگيرند تا شايد درهم بشكنند و راضي شوند به اشرف برنگردند.
صبح ديروزمجاهد خلق حسين سروآزاد زنداني سياسي كه 9سال را در زندانهاي رژيم خميني سپري كرده است و اكنون در اعتصاب غذا به سر مي برد, به هنگام برخاستن بيهوش شد و بر زمين افتاد و پليس ناگزير او را به بيمارستان شهر خالص منتقل كرد.
ورود اين 36تن به عراق و حضور آنان طي 23سال گذشته در عراق كاملأ قانوني و با ويزا و اجازه رسمي دولت وقت عراق بوده است. علاوه بر اين تك تك آنان در سال2004 به عنوان افراد حفاظت شده تحت كنوانسيون4 ژنو توسط دولت ايالات متحده آمريكا و نيروي چند مليتي در عراق به رسميت شناخته شده و براي همة آنها كارت هويت «فرد حفاظت شده» صادر گرديده است. ربودن و نگهداري غيرقانوني افراد حفاظت شده جنايت جنگي محسوب مي شود. مسئوليت اين رفتار غيرقانوني و مسئوليت هر گونه آسيبي به گروگانها به طور مستقيم بر عهده نخست وزير عراق است و در محاكم و مراجع بين المللي قابل پيگرد مي باشد.
مقاومت ايران دولت آمريكا، نيروي چند مليتي در عراق، دبيركل ملل متحد، شوراي امنيت, كميسر عالي حقوق بشر و همه مراجع و سازمانهاي مدافع حقوق بشر را به اقدام فوري براي نجات جان و آزادي 36گروگان فرا مي خواند.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
12شهريور 1388(3 سپتامبر 2009)