36 مجاهد اشرفی که توسط نیروهای عراق به گروگان گرفته شده اند

۱۳۸۸ مهر ۱۷, جمعه

بازگشت سرافرازانه اشرفی های قهرمان به شهر استقامت و پایداری


خانم رجوى از همه اشرفيان و اشرف‌نشانهاى اعتصابى در سراسر جهان خواست به اعتصاب غذاى خود پايان دهند

بعدازظهر چهارشنبه پانزدهم مهر ماه 1388

به براداران و خواهران عزيزم كه در كشورهاى مختلف جهان در اعتصاب غذا هستند
با سلام و درود به همگى شما و رنج جانكاه هفتاد روزه
تبريك، شما پيروز شديد
ساعتى پيش 36گروگان مجاهد در هفتادو‌ دومين روز اعتصاب غذا و در هفتمين روز اعتصاب غذاى خشك، آزاد شدند و به اشرف رسيدند و در بيمارستان اشرف بسترى شدند.
من تا همين لحظه با كمك مژگان و صديقه مشغول بحث و جدل با اشرفيان بودم تا قهرمانان اشرف به اعتصاب غذاى جانكاهشان آن‌هم پس از حملهها و ضربات و شهادتها و جراحتهاى روزهاى ششم و هفتم مرداد خاتمه بدهند. اين پيروزى بزرگ را به مسعود و مجاهدان اشرف و اشرفنشانها و هموطنانمان تبريك و شادباش مىگويم.
اشرفيها از آزادى مجاهدان حماسه ساز بسيار شاد و خوشحال و سرفراز بودند و مى‌گفتند كه انگيزه دارند كه تا رسيدن به تضمين حفاظت اشرف و عدم حمله و خشونت و جنايت در آينده، باز هم ادامه بدهند. من براى آنها شمه‌يى از اقدامات بينالمللى را كه در همين راستا در جريان است، توضيح دادم و اصرار و خواهش كردم كه به اعتصاب غذا خاتمه بدهند، تحمل آب شدن پيكر آنها و هم‌چنين تكتك عزيزانم در كشورهاى مختلف را بيش از اين ندارم.
دست آخر توانستم آنها را قانع كنم و اشرفيها با اين شرط كه اگر امنيت و حفاظت آنها تضمين نشود دوباره اعتصاب غذاى خود را از سر خواهند گرفت، درخواست مرا قبول كردند. از آنها واقعا سپاسگزارم،
مجاهدان اشرف گفتند كه سپاس و درود آنها را به اشرفنشانهاى اعتصابى و متحصن در سراسر دنيا برسانم. آنها هم‌چنين از كارزار جهانى حاميان پرشور و غيرتمند اشرف براى تضمين حفاظت و حقوق مجاهدان اشرف تشكر و قدردانى كردند و گفتند به آن افتخار مىكنند. از همه برادران و خواهران اشرفنشانم در كشورهاى مختلف تقاضا و خواهش مى‌كنم، آنها هم به اعتصاب غذاى خود در هر كجا كه هستند پايان بدهند. در همين فرصت وظيفه خود مىدانم از تلاشهاى خستگىناپذير هموطنانمان و عموم ياران وفادار مقاومت شخصيتهاى سياسى و رؤساى عشاير و شهروندان شريف عراقى و تمامى شخصيتها، پارلمانترها، حقوقدانان و سازمانهاى بينالمللى مدافع حقوقبشر در پنج قاره جهان براى آزادى 36گروگان تشكر و قدردانى كنم، مخصوصا از اسقف اعظم كليساى انگلستان، شيخ تيسير التميمى قاضى القضات فلسطين، خانم دانيل ميتران، دكتر ويدال كوآدراس نايب رئيس پارلمان اروپا، سيد احمدغزالى نخستوزير پيشين الجزاير، لردكوربت، دكتر صالح المطلك و از تلاشهاى وقفه ناپذير كميته بينالمللى در جستجوى عدالت، كميته بينالمللى حقوقدانان، كميته عربى - اسلامى دفاع از اشرف، مجمع پارلمانى شوراى اروپا و كميتههاى پارلمانى در كشورهاى مختلف جهان، بايد سپاسگزارى كرد.
هموطنانمان در داخل و خارج ايران با هر گرايش و ديدگاه و با هر عقيده و مرام همبستگى ملى ايرانيان را در حماسه پايدارى مجاهدان اشرف در اين كارزار جهانى با موضعگيريها و اعتراضها و تظاهرات و تحصنها و اعتصابهايشان به دنيا نشان دادند.
پيروزى امروز شما، پيروزى قيام مردم ايران براى آزادى را مژده مىدهد.

۱۳۸۸ مهر ۱۵, چهارشنبه

36 گروگان مجاهد در هفتاد ودومين روز اعتصاب غذا و در هفتمين روز اعتصاب غذاي خشك آزاد شدند و به فوريت در بيمارستان اشرف بستري گرديدند


36 گروگان مجاهد در هفتاد ودومين روز اعتصاب غذا ودرهفتمين روزاعتصاب غذاي خشك آزادشدند و به فوريت در بيمارستان اشرف بستري گرديدند

اطلاعيه دبيرخانه شوراي ملي مقاومت
حمله به اشرف-شماره 103

36 گروگان مجاهد در هفتاد ودومين روز اعتصاب غذا و در هفتمين روز اعتصاب غذاي خشك
آزاد شدند و به فوريت در بيمارستان اشرف بستري گرديدند


خانم رجوي از مجاهدان اشرف و متحصنان كليه كشورها خواهش كرد به اعتصاب غذاي خود پايان دهند

— رئيس جمهور برگزيده مقاومت از تلاشهاي وقفه ناپذير هموطنان , شخصيتهاي سياسي و عشايري عراق و تمامي شخصيتها, پارلمانترها, حقوقدانان و سازمانهاي بين المللي مدافع حقوق بشر در 5قاره جهان براي آزادي 36گروگان قدرداني و تشكر كرد

امروز 36مجاهد به گروگان گرفته شده در هفتاد و دومين روز اعتصاب غذا و در هفتمين روز اعتصاب غذاي خشك آزاد شدند و سرفرازانه به اشرف بازگشتند. در بامداد ديروز چند تن از اين قهرمانان به حالت اغما افتادند و زندانبانان آنها را به بيمارستان منتقل كردند. گروگانهاي آزاد شده, كه اغلب آنها در آستانه شهادت قرار داشتند, پس از بازگشت به اشرف به خاطر وخامت وضعيت جسمي و همچنين ضايعات ناشي از شليك و حملات و ضربات روزهاي 6 و 7مرداد بلادرنگ در امداد پزشكي اشرف بستري شدند.
روز يكشنبه 5مهر(27سپتامبر2009) قاضي دستور آزادي آنها را مجددأ صادر كرد. اما پليس و دولت عراق از اجراي حكم خودداري ورزيدند كه موجي از اعتراضات بين المللي و منطقه يي را برانگيخت و سرانجام گروگانها امروز آزاد شدند. همه مجاهدان آزاد شده در هنگام دستگيري, مضروب و مصدوم و 7تن از آنان به هنگام ربوده شدن مجروح و بيهوش بودند. آنها چندين روز را در بدترين شرايط در بيرون اشرف سپري كردند. سپس به زندان شهر خالص و آنگاه به بازداشتگاه استخبارات و در نهايت به زندان واقع در فرودگاه مُثنّي منتقل شده و هر بار با اذيت و آزار بسيار مواجه بودند. اما پايداري حماسي و شگفت آنان در اين 72روز دنيايي را تكان داد... و بيگمان در آستانه مرگ محتوم قرار داشتند.
46روز پيش دادگاه خالص, براي اولين بار, در روز اول شهريور (23اوت2009) دستور آزادي آنها را صادر كرد, اما به بهانه واهي ورود غيرقانوني به عراق, آنهم در 23سال پيش, در بازداشت نگه داشته شدند. دادگاه مجدداً در 25شهريور (16سپتامبر2009) فرمان آزادي آنها را تأييد كرد. سپس در روز 5مهر (27سپتامبر2009) قاضي براي سومين بار و به طور قطعي قرار آزادي آنان را صادر كرد و آنها را از هرگونه اتهامي مبرا شناخت. در قرار آزادي و منع تعقيب تصريح شده است, بازداشت شدگان هيچ جرمي مرتكب نشده اند, تحقيقات به طور نهايي پايان يافته و آنها بايد فوراً از توقيف آزاد شوند. اما پليس و دولت عراق از اجراي حكم خودداري ورزيدند كه موجي از اعتراضات بين المللي و منطقه يي را برانگيخت. سرانجام گروگانها امروز, در پي انواع و اقسام اشكالتراشي ها, كه نيازمند گزارشي جداگانه است , آزاد شدند.
رژيم آخوندي با يك برنامه ريزي مشخص, بر آن بود تا شمار هر چه بيشتري از ساكنان اشرف ربوده شوند تا به عنوان يك برگ فشار عليه ساكنان اشرف به كار گرفته شوند. حكومت آخوندي مي خواست گروگانها را مانند مجاهدان خلق محمدعلي زاهدي و حسين پويان كه در مرداد 1384 (اوت 2005) ربوده و به وزارت كشور عراق برده شدند از طريق نيروي تروريستي قدس به ايران برگرداند و سربه نيست كند. اما استقامت خارق العاده مجاهدان ربوده شده, پايداري مجاهدان اشرف, اعتصابها و تحصنها و تظاهرات و اعتراضات هموطنانمان در كشورهاي مختلف جهان, كه جلوه درخشاني از همسبتگي ملي ايرانيان بود و همچنين موج عظيم حمايتهاي جهاني, سرانجام توطئه هاي فاشيسم ديني حاكم بر ايران را نقش برآب كرد و سرفرازي و آزادي و پيروزي اشرفيان و مجاهدان به گروگان گرفته شده را رقم زد.
خانم مريم رجوي, رئيس جمهور برگزيده مقاومت, آزادي 36مجاهد خلق را به هموطنان و ياران مقاومت در داخل و خارج كشور, به مجاهدان اشرف و به رهبر مقاومت تبريك گفت و با اشاره به تلاشهاي بين المللي براي تضمين حفاظت اشرف, مصرانه از مجاهدان اشرف و اعتصابيون در كشورهاي مختلف خواهش كرد به اعتصاب غذاي خود پايان دهند.
مجاهدان اشرف, سرانجام خواست خانم رجوي را براي پايان دادن به اعتصاب پذيرفتند و با سپاس از اعتصاب كنندگان در نقاط مختلف جهان و همچنين با قدرداني از ادامه كارزار جهاني حاميان پرشور و مدافعان غيرتمند اشرف براي تضمين حفاظت و حقوق مجاهدان اشرف, اعلام كردند اگر امنيت و حفاظت آنها تضمين نشود, ناگزير اعتصاب غذاي خود را از سر خواهند گرفت.
رئيس جمهور برگزيده مقاومت, قدرداني صميمانه خود را از تلاشهاي خستگي ناپذير هموطنانمان و عموم ياران وفادار مقاومت, شخصيتهاي سياسي و رؤساي عشاير و شهروندان شريف عراقي, و تمامي شخصيتها, پارلمانترها, حقوقدانان و سازمانهاي بين المللي مدافع حقوق بشر در 5قاره جهان براي آزادي 36گروگان ابراز كرد. خانم رجوي به ويژه از اسقف اعظم كليساي انگلستان, شيخ تيسير التميمي قاضي القضات فلسطين, و همچنين از زحمات خانم دانيل ميتران, دكتر آلخو ويدال كوادراس نايب رئيس پارلمان اروپا, سيْداحمد غُزالي نخست وزير پيشين الجزاير, لرد رابين كوربت, دكتر صالح مُطلك و از تلاشهاي وقفه ناپذير كميته بين المللي در جستجوي عدالت, كميته بين المللي حقوقدانان, كميته عربي اسلامي دفاع از اشرف, مجمع پارلماني شوراي اروپا و كميته هاي پارلماني در كشورهاي مختلف جهان سپاسگزاري كرد.

دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
15مهر 1388 (7 اكتبر 2009)

Document - Iraq: Detainees held incommunicado risk torture

۱۳۸۸ مهر ۱۴, سه‌شنبه

۱۳۸۸ مهر ۱۳, دوشنبه

انتقال خشونت‌بار 36 گروگان به زندان اختصاصى نخست وزيرى عراق به خواست رژيم آخوندى


36 گروگان مجاهد خلق، در شصتو نهمين روز اعتصاب غذا و در حاليكه در چهارمين روز اعتصاب غذاى خشك بهسر مىبرند، با خشونت به زندان فرودگاه سابق مثنّى كه به‌طور ويژه تحت كنترل نخست وزيرى عراق است منتقل شدهاند. افرادى كه توسط نخست وزيرى دستگير مىشوند به زندان اختصاصى در اين محل منتقل مىشوند. رفتار وحشيانه و خشونت‌بار با دستگير شدگان در اين محل، زبانزد همگان است. دوره بازجويى و تحقيق در اين زندان حساب و كتابى ندارد، هيچ قاعده و قانونى بر اين زندان حاكم نيست و دست براى انجام هر كارى در آن باز است.

مقر ارگان عملياتى نخست وزيرى عراق، مركزحزب الدعوه (به رياست مالكى)، ستاد اطلاعات ارتش و مركز عمليات بغداد كه فرماندهى نيروهاى پليس و ارتش را بر عهدهدارد، در همين فرودگاه است.
به گزارش خبرگزارى رسمى رژيم آخوندها على لاريجانى رئيس مجلس ارتجاع در روز نهم مهرماه اعلام كرد كه «ايران براى بهبود دمكراسى (!) در عراق همواره از اين كشور حمايت كرده است» و «اميدواريم همكارى دو كشور به بهبود شرايط منطقه كمك كند تا تروريستهايى مثل منافقين در منطقه حضور نداشته باشند» (ايرنا، اول اكتبر2009).


به قرار اطلاع پاسدار كاظمى قمى، سركرده نيروى تروريستى قدس در عراق و سفير رژيم آخوندها در اين كشور، در يك گزارش به تهران، انتقال 36تن از ساكنان اشرف به محل جديد را اطمينان بخش خوانده و افزوده است: «نخست وزيرى براى كسانى كه خودش آنها را بازداشت مىكند، در دادگاههاى جنايى كرخ و رصافه، قاضى مختص خودش را دارد كه با دفتر نخست وزيرى كار مىكند. اگر پرونده كسى را بخواهند به دادگاه جنايات مركزى كرخ احاله دهند او را پس از بازجويى و تحقيق به قاضى مورد اعتماد خودشان ارجاع مىدهند تا حسابش رسيده شود. ».
طبق خطى كه پاسدار كاظمى قمى به بازجويان داده است، مجاهدان دستگير شده بايد به سوالاتى از اين قبيل جواب بدهند كه از سال 1360 به بعد «در ايران و در زمان اقامتشان در خاك عراق در چه عملياتى عليه جمهورى اسلامى شركت داشتهاند و اينكه در پادگان اشرف چگونه براى حمله و كشتن نيروهاى عراقى كه دو ماه پيش به اين پادگان وارد شدند، طراحى مىكردهاند» ! .ادامه