36 مجاهد اشرفی که توسط نیروهای عراق به گروگان گرفته شده اند

۱۳۸۸ شهریور ۲۹, یکشنبه

نامه 36گروگان مجاهد خلق به پاپ بنديكت شانزدهم براي جلوگيري از بروزفاجعه انساني در اشرف


36 گروگان مجاهد خلق كه در دست نيروهاي عراقي اسير هستند، در نامه يي به پاپ بنديكت شانزدهم، خواهان مداخله وي براي جلوگيري از يك فاجعه انساني در مورد ساكنان اشرف شدند. آنان خود را قربانيان بي عدالتي و اختناق ناميدند و خاطرنشان ساختند كه به خاطر اعتصاب غذا در وضعيت بد جسمي بسر مي برند.
روزنامه ايتاليايي ايل رفرميستا (26شهريور88) مي نويسد: 36تن از مجاهدين نامه اي براي پاپ فرستادند كه مملو از اميد مي باشد و در آن به آيه اي از انجيل لوكا اشاره شده كه به سركوب شدگان پيام مي دهد از دست سركوبگران آزاد خواهند شد.
در اين مقاله آمده است:
اين افراد از مخالفان رژيم تهران و از 25 سال پبش تا كنون ساكن اشرف در عراق هستند. 36 نفري كه از آنها صحبت مي كنيم توسط نيروهاي امنيتي عراق در روز بيست و هشتم ژوئيه ربوده شده و تا كنون در يك زندان عراقي در شهرخالص در 30 كيلومتري شهر اشرف در اسارت بسر مي برند.
آنها خواهان آزادي خود و رساندن سريع خدمات پزشكي مناسب به 7 تن كه شديدا مجروحند، شدند . آنها همچنين نسبت به آغاز دور ديگري از خشونتها عليه ساكنان اشرف هشدار دادند.
در اين نامه آنها به پاپ يادآوري مي كنند كه مداخله او در حمايت از زندانيان و افراد ساكن اشرف از يك فاجعه انساني جلوگيري مي كند و خانواده ها و بستگان ساكنان اشرف را كه در تحصن و اعتصاب غذا در 18شهر مختلف جهان هستند از نگراني عميق نجات خواهد داد.