36 مجاهد اشرفی که توسط نیروهای عراق به گروگان گرفته شده اند

۱۳۸۸ مهر ۹, پنجشنبه

جنايت جديد عليه بشريت، انتقال اجبارى و همراه با ضرب و شتم گروگانها به بغداد


حوالى ساعت 1 بعداز ظهر امروز پنجشنبه 9مهر (اول اكتبر2009) نيروهاى سركوبگر عراقى به زندان شهر خالص، محل بازداشت غيرقانونى 36گروگان مجاهد خلق، يورش بردند تا آنها را با قهر و اجبار به بغداد منتقل كنند.


از آن‌جا كه حكم آزادى قطعى اين مجاهدان براى سومين بار از سوى دادگاه شهر خالص ابلاغ شده و دادستان كل عراق نيز ديروز اعلام كرده بود «ما دستورات را به تمامى ايستگاههاى پليس براى آزادى آنها در هركجا كه هستند صادر كردهايم»، گروگانها به انتقال اجبارى تن ندادند.

اما مزدوران عراقى در يك جنايت جديد عليه بشريت آنها را در شصتو ششمين روز اعتصاب غذا با ضرب و شتم وحشيانه مورد حمله و هجوم قرار دادند. اغلب گروگانها در حالت اغماء و بيهوشى و در حاليكه از قبل اعلام اعتصاب خشك كرده بودند، در حالت دستبند زده و در حاليكه پيكرهايشان نقش بر كف خودروهاى مزدوران شده بود، به نقطه نامعلومى منتقل شدند.


همزمان در بغداد، نورى مالكى در مراسمى كه مستقيماً از راديو و تلويزيون عراق پخش مىشد، به گونهاى فوق متناقض، ”ائتلاف دولت قانون“ را براى شركت در انتخابات آينده عراق اعلام نمود و بر استقلال عمل قوه قضاييه تأكيد مىكرد!
روز گذشته گروهى از نمايندگان مجلس عراق با ابراز نگرانى عميق از سرنوشت 36تن از پناهندگان كمپ اشرف اعلام كردند «ممانعت از اجراى حكم قاضى يك اقدام خودسرانه و نقض قوانين عراق و تجاوزى آشكار به حقوق فردى شهروندان و هم‌چنين توهينى آشكار به قداست قانون و عدالت است. اين بهمعناى سلب آزادى افرادى است كه بيگناهى آنها اثبات شده و در مقابل قانون قابل پيگرد است».

مقاومت ايران بر اساس موافقتنامهيى كه نيروهاى آمريكايى پس از تحويل گرفتن سلاحهاى مجاهدان اشرف با يكايك آنها در مورد حفاظتشان تا تعيين تكليف و فرجام نهايى امضاء كردند، سفارت آمريكا در عراق و نيروهاى آمريكايى را مسئول حفظ جان گروگانها و بازگرداندن آنها به اشرف مىداند و خواهان اقدام بلادرنگ در اين خصوص است.
خانم مريم رجوى رئيسجمهور برگزيده مقاومت ايران در نامهيى به پرزيدنت اوباما و مقامات سياسى و نظامى آمريكا فوريت و ضرورت اقدام آنها را خاطرنشان كرد.


دبيرخانه شوراى ملى مقاومت ايران
9مهر 1388 (اول اكتبر 2009)